Precisament l’agressiva tècnica que fa servir per colonitzar el terreny, que consisteix en recobrir el 100% del substrat on s’assenten, fa que la seva presència en el medi natural constitueixi un perill per la biodiversitat dunar. L'ungla de gat fa desaparèixer qualsevol competència, com ho són per a ella les plantes autòctones, com el melgó marí, el lliri de platja o la campaneta de mar, necessàries per a subjectar la sorra de les dunes i que són la garantia de futur de la platja. No ens hem d’oblidar que tot això repercuteix a les espècies animals com el corriol camanegres, que fan els seus nius a la sorra de les dunes, o els escarabats piloters.
Desenvolupament de l’activitat
Els alumnes hauran de portar gorra, crema solar, aigua i l’esmorzar. A més és aconsellable que portin guants i calçat tancat, ja que a la zona dunar hi ha plantes amb punxes que es claven i es poden fer mal.
Sortirem del Col·legi al voltant de les 8:30 del matí i caminarem fins la platja, aproximadament uns tres quarts d’hora. Arribarem al Parc del Mar, just a on hi ha la Biblioteca de la Platja, on ens rebran 4 educadors/es ambientalS del Centre d’Activitats Ambientals Cal Ganxo - Fundació Catalana de l’Esplai. Farem quatre grups i ens faran una explicació d’uns 45 minuts de l’evolució de l'ecosistema dunar, la seva importància, les característiques d’aquest ecosistema, etc. i, un cop feta l'explicació, ens acostarEm a la zona protegida per veure els plafons informatius sobre les dunes i el tancat dunar. Es farà un descans per esmorzar i, després, ens aproparem al carrer 14bis, on hi és la taca de Carpobrotus que cal treure.
Acabarem l’activitat al voltant de les 11:45 i començarem el camí de tornada al centre amb la il·lusió i la satisfacció dels que han fet un bon treball!!
Ja us explicarem com ha anat tot!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per la vostra col·laboració!